Bättre sent än aldrig!

Hann inte blogga igår. Full rulle här i kalmar så ni får veckans sminktips nu istället! Det är ju en kväll ikväll också! Igår blev en vildfestkväll med min Kalmar darlings och ölnd darling på Olearys i kalmar. Det var inte så jättemycket folk ute men man får ju skylla sig själv när man går ut på en fredag.... men  then agian så var ju jag med. Tidernas centre of attention på fyllan! Pirate was in da house! ;) (När jag gick på Ölands folkhögskola kallades jag för Pyret och när jag blev lite dragen så blev jag pirate...)


 



En väldigt bra ögonskugga jag brukar använda är L'Oréal Color Appeal Platinum Eyeshadow finns i många snygga färger men min favorit är nr 169 sepia sparkle! Tyvär har den utgått men där finns en som har nästan samma nyans. Kombinera den gärna med Maybellines Expert wear duo nr 61. Lägg först den mörka Maybelline skuggan i ytrreögonvrån, sedan L'Oréal Color appeal platinum nr 169 ovanpå och tunna ut den mörka, sen den ljusa Maybelline skuggan överst under ögonbrynet. Avsluta med att sudda ihop så övergången mellan den mörka och den ljusaste skuggan flyter samman. Du kan såklart använda vilka färger du vill men ha altid den mörka i yttre ögonvrån och den ljusaste högst upp.

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Älskar din blogg :)

2008-09-20 @ 13:59:28
URL: http://redlipsinfashion.blogspot.com
Postat av: Jennie

bra tips :) använder den ögonskuggan från Loreal.. Visste dock inte att den hade utgått :/ får börja snåla med den nu då

2008-09-20 @ 15:53:43
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Camilla

gillar dina sminktips, men skulle du inte kunna göra en bildserie på t.ex hur man gör snygga skuggning och liknande? :)

2008-09-21 @ 12:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0