Några frågor...

Har varit på Kicks i Halmstad och jobbat idag. Blev lite allergisk, det var ganska dammigt i hyllan... Jag har astma och glömde ta mina tabletter... Får skylla mig själv.... Imorgon ska jag också till Halmstad och onsdag torsdag till Falkenberg.

Hade fått lite frågor idag som jag tänkte svara på.

Hej Jenny!
Jo, nu är det såhär, för några dagar sedan så började jag flagna lite hud på ögonlocken, och sen nästa dag igen så var jag helt knottrig på kindbenen.
Jag och min mamma hade en ide om att det var en Isadora ögonskugga som jag hade fått som kan ha gjorde att huden flagnade på ögonlocken, men sen när det kom knottror på kinderna så förstod man ju att det inte kunde ha varit enbart därför.
Det kliar lite och jag är rödflammig och lite svullen.
Kan det vara så att jag börjar bli allergisk mot något ämne i smink?
Jag har sminkat mig i kanske 2 år nu och aldrig visar symtom på allergi innan.
Om jag är allergisk, kan jag då använda mineralsmink från t.ex TheBodyShop då?

Tacksam för svar.

Det kan mycket väl vara så att det är något i Isadoras smink som du inte tåler. Jag är som sagt själv ett allergibarn så jag vet att det kan komma bara sådär. Kan också vara så att det är pigmentet i just den färgen som du inte tåler. Prova att sluta använda skuggan och se om det blir bättre. Kan ju vara något du har ätit också. Men blir du inte bättre så gå till din distrikts sköterska och be dom ta ett blodprov på dig så ser dom direkt vad det är som är fel. Annars är Body shops smink ett bra allternativ. Det är inte djurtestat och dom har massa fina färger och för övrigt har dom väldigt bra smink i allt från puder/ foundation till läppar och ögon makeup! Ett annat tips är att köpa Niveas hudkräm. Den finns att köpa lite överallt. Den är superbra båda till läppar och ögon o händer eller ja, den är bra till det mesta =)

Hoppas du blir bättre! Lycka till!



hej, fin blogg med massa bra tips=) Har du ngt tips på bra concealer som täcker mörka ringa under ögonen, och andra blemmor en dålig dag? Ngt som håller längre och verkligen täcker allt? Har letat hur länge som helst men utan resultat. Hade bra

Jag kan ge dig lite olika allternativ. Har man mycket finnar och tonårsfet hud är apotekets täckstift bäst. Det är speciellt framtaget för fet/finnig hy. Annars är L'Oréals Infallible Concealer ett jättebra täckstift! Finns i Svenska butiker i 3 färger och kostar runt hundralappen. Viktigt är att man inte använder en för mörk nyans! Hellre en ljusare och ha den under sitt valiga puder.

Hoppas någon av dessa produkter passar dig!


Fick en fråga om vad produkterna som jag rekomenderade i mitt förra inlägg kostade. På kicks hemsida finns priserna men det kan variera beroende på var du köper produkterna.

Hoppas ni har fått svar på era frågor! Det är jättekul med frågor, frågar man inget får man ingenting veta =P


Imorgon ska jag ta lite bilder på det jag gör när jag jobbar så får ni se vad jag håller på med när jag inte sminkar modeller inför fotograferingar =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0