Smink favvisar


Tänkte att jag skulle lägga ihop prudukter som jag gillar att använda tillsammans.
Börjar såklart från basen och fortsätter i den ordningen jag alltid brukar.
Har inga produktbilder ännu och för att slippa bli stämd lägger jag upp länkar till sidor med bilder på produkten jag recomenderar sålänge.


 
Som jag har sagt innan är det viktigt att man har en bra foundation som täcker bra och är bra för just din hud. En foundation som verkligen är bra men som jag verkligen inte trodde på är Dream Matte Mousse från MayBelline.
Provade moussen för bara några dagar sen och blev frälst! Konsistensen är lätt och du behöver ingen svamp för att lägga på den. Resultatet är frächt matt och du behöver inget extra puder för att få bort det glansiga i T-zonen* som man behöver med vissa foundations.  Finns i 13 färger men de flesta butiker har de vanligaste 6.  I den här serien med mousse smink finns även blush, bronzer, concealer och eyecolor. Superbra allihop! Tog mig en stund att bli "kompis" med moussen men när jag förstod att jag kunde lägga ner att försöka använda borste eller penslar så gick det mycket bättre!
Mitt hetaste tips för denhär produktserien är använd fingrarna!


Mixa gärna olika ögonskuggor. Dra till med en knallig färg och skugga lätt i yttre ögonvrån med en mörkare skugga och en ljusare i inre ögonvrån. Fixa fransarna med en bra mascara och avsluta gärna med en snygg liner antingen i färg eller i svart.



Jag kör vidare i samma serie.  Dream matte mousse eyecolor är också riktigt fina! Finns i 8 färger men i butikerna i Sverige finns runt 4 färger i sortimentet. Vill du ha någon av de andra färgerna kan du gå in på Maybellines hemsida och beställa därifrån =) Färgerna är lätta och blir inte kletiga eller obehgliga att ha på ögonlocket. Vissa flytande ögonskuggor blir så tunga på ögonlocket men det blir inte dessa. Skuggorna är lättglittriga o passar både på krogen och som dags makeup!
Kombinera gärna färgerna så får du ett häftigt skimmer.




Använder mig av en helt fantastisk Eyeliner från L'Oreal som heter Liner Intense. Penseln är perfekt och det blir alltid en perfekt linje utan att man behöver hålla på och förstöra skuggan man just lagt med en massa tops o sånt! Superfint! Finns i 4 färger, i butik i max 3 men som sagt det går att beställa utomlands=)
Köp en glitter liner och sätt tre små prickar i inre ögonvrån för ett coolt nästan obefintligt glitter.



Finns ingen annan för mig! Använder på mig själv ingen annan mascara än L'oréals Double Extensions Beauty Tube mascara. Jag tycker den är så bra främst för den går att tvätt av med vanligt vatten. Jag är en sån som inte orkar stå o gnida av mascara i 30 minuter innan jag ska gå o lägga mig och med denhär mascaran går det fort. Detta är en tvåstegs mascara, man målar först på det vita som ger volym och spänst och sen den svarta. Ett plus är också att den inte kladdar, klumpar, drösslar eller ger svarta märken under ögonen efter en halv dag. Den ger en naturlig look men kan även målas på mer av för kvällen på krogen.
Använd tillsammans med en cool färgeyeliner och utan skugga för att få en iögonfallande look.



En oslagbar lip plumper är Maybellines Watersine Elixir Volume XL. Hittade ingen bild på Volume Xl men den förpackningen är gråsilvrig istället för silvrig. Ni har säkert sätt den redan. Helt oslagbar. Den valiga Watershine Elixir Volume har fler roliga glittriga färger men favoriten är nog ändå Volume Xl!
Använd Watershine Elixir Volume Xl som ett underglans, måla på låt, plumpern verka i någon minut och avsluta med att lägga på ditt vanliga favvisgloss för att få riktigt plutiga kyssläppar. Vem vet du kanske får en och annan kyss ;)



*= T-zonen är pannan näsan och hakan som tillsammans bildar ett T i ditt ansikte. Man brukar lägga lite mörkare puder eller solpuder där för att få ett livligare intryck och inte se så platt ut.

Hoppas ni har nytta av mina favoriter. Skriv gärna och tipsa mig om ni har någon speciell favvis ni brukar använda eller alltid har i väskan i nöd fall.

Nu ska jag sova! Godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Jenny

hej, fin blogg med massa bra tips=) Har du ngt tips på bra concealer som täcker mörka ringa under ögonen, och andra blemmor en dålig dag? Ngt som håller längre och verkligen täcker allt? Har letat hur länge som helst men utan resultat. Hade bra/Jenny

2008-09-15 @ 10:57:13
URL: http://metrobloggen.se/grynet86
Postat av: nån

hur mycket kostar allt? :P

2008-09-15 @ 16:36:02
Postat av: alexandra

Jätte intressant att läsa tipsen :) Godnatt!

2008-09-15 @ 17:08:40
URL: http://redlipsinfashion.blogspot.com
Postat av: Matildolin

Hej Jenny!

Jo, nu är det såhär, för några dagar sedan så började jag flagna lite hud på ögonlocken, och sen nästa dag igen så var jag helt knottrig på kindbenen.

Jag och min mamma hade en ide om att det var en Isadora ögonskugga som jag hade fått som kan ha gjorde att huden flagnade på ögonlocken, men sen när det kom knottror på kinderna så förstod man ju att det inte kunde ha varit enbart därför.

Det kliar lite och jag är rödflammig och lite svullen.

Kan det vara så att jag börjar bli allergisk mot något ämne i smink?

Jag har sminkat mig i kanske 2 år nu och aldrig visar symtom på allergi innan.

Om jag är allergisk, kan jag då använda mineralsmink från t.ex TheBodyShop då?



Tacksam för svar. Mvh Matildolin

2008-09-15 @ 17:28:57
URL: http://matildolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0